Ideálna voľba pre všetkých, ktorí sa v rannom zhone nestíhajú patrične venovať príprave raňajok (zmes si totiž pripravíte za pár minút večer a ráno už iba pridáte ovocie a posýpku). Chia semienka Vám pomôžu začať nový deň s kvalitnou dávkou energie, omega-3 mastných kyselín, bielkovín, antioxidantov, vitamínov a minerálov. Inšpiráciou pre toto chutné a zdravím nabité jedlo nám bola kniha vegánskych receptov Angely Liddon. Recept má mnoho variácií – použiť môžete rôzne ovocie podľa sezóny, do zmesi môžete pridať proteínový prášok, konopné semienka, navrchu posypať orieškami či granolou.

CHIA RAŇAJKY
BEZ LEPKU, BEZ LAKTÓZY, VEGÁNSKE

Ingrediencie:
1 šálka bezlepkových ovsených vločiek
1 ½ šálky mandľového mlieka
¼ šálky chia semienok
1 veľký banán
½ ČL mletej škorice

Podávame s:

  • čerstvým sezónnym ovocím (my sme aktuálne použili tmavé hrozno, v lete sú výborné čerstvé jahody a čučoriedky, hodí sa aj jablko či mango, alebo tiež sušené lesné plody BioKing)
  • posypané mletými vlašskými orechami a/alebo lieskovcami
  • s konopnými semienkami
  • prípadne môžeme trošku poliať javorovým sirupom alebo iným sladidlom

Pre vyššiu dávku bielkovín môžeme do zmesi pridať aj proteínový prášok.

Postup:

  1. V malej miske zmiešajte ovsené vločky, mandľové mlieko, chia semienka, vidličkou roztlačený banán a škoricu. Prikryte a odložte na noc do chladničky.
  2. Ráno zmes zľahka premiešajte, pridajte ovocie a ďalšie ingrediencie podľa Vašej chuti.

Všetky suroviny na prípravu tohto jedla v BIO kvalite nájdete v obchodoch Biopark.